Ta švedski producent in tekstopisec se sicer bolj drži v ozadju in za njega vedo le tisti, ki to morajo. Zagotovo pa je siva eminenca popa. Deluje že od poznih devetdesetih in stoji za hiti kot so Baby One More Time, s katero je zaslovela Britney Spears, It’s Gonna Be Me (NSYNC), We Are Never Ever Getting Back Together, Shake It Off, Blank Space, Style (Taylor Swift), sodeloval je tudi z Adele, Katy Perry, Justinom Timberlakeom, Kelly Clarkson, The Weekndom in številnimi drugimi. Skratka prav nič nenavadno ne bi bilo, če se v določenem trenutku na svetovnih lestvicah istočasno znajde več njegovih uspešnic – če hočete hit, pokličite njega.
V enem od redkih intervjujev, ki ga je dal za švedski časopis Du Weekend (njegov prvi intervju v zadnjih 16 letih), je spregovoril o številnih temah, eden najbolj zanimivih delov intervjuja pa so njegove lekcije za mlade avtorje, ki želijo ustvariti hit.
Tukaj je nekaj njegovih nasvetov…
Zlato pravilo ne obstaja
“Menim, da vas izvrstna pop pesem prevzame in jo začutite v istem trenutku ko je prvič poslušate. Obstajajo pesmi, ki so tehnično popolne in pesmi, ki ustrezajo vsemparametrom. Da pa pesem začutite, pa je potrebno nekaj drugega. Zelo je pomembno, da si pesem zapomnite v istem trenutku, ko jo zaslišite. Tisto nekaj, kar vam ostane, nekaj, kar vas žene, da si jo želite ponovno slišati. To je osnova. Nekaj, kar si želite znova in znova.”
Ustvarite občutek nečesa znanega
“Druga teorija pa je, da refren lahko pojete enako kot verz. Primer je Princeva pesem ‘I Wanna Be Your Lover’. Verz in refren te pesmi sta identična. Toda kot poslušalec tega ne opazite, ker je energija refrena popolnoma drugačna. In ko pride na vrsto refrem imate občutek, da ste ga že slišali…in res ste ga.”
Vedno spreminjajte refren
“Ko poslušate prvi, drugi in tretji refren pesmi, ti ne zvenijo enako. Melodija je ista, se pa spreminja energija teh refrenov. Vse se vrti okrog tega, da poslušate obdržati koncentracijo poslušalca.”
Vokali so najpomembnejši del
“Petje vključuje ogromno psihologije. Če se pevec tisti dan ne počuti dobro ali pa mu petje ne gre, je moja naloga, da postanem trener. Izvleči moram torej najbolje iz izvajalca in mu pomagati, da mu uspe najboljša mogoča izvedba, ko je to potrebno. Eden od načinov je, da ga izvlečemo iz njegove cone udobja. Nekoliko ga spodbuditi, da poskusi nekaj novega.”
Ne zasičite poslušalca
“Kar se tega pravila tiče, imam številne teorije. Če imate verz, ki je zelo ritmičen, ga poskušam združiti z nečem,kar manjka. Daljšimi notami. Nečem, kar se ne začne v istem ritmu. Ko to govorim imam občutek, da zvenim kot oseba, ki misli, da ji je vse jasno…daleč od tega. Najbolj pomemben je občutek. Seveda je dobro imeti neke teorije v rokavu, ko se stvari zataknejo. V trenutkih, ko se vprašate, kaj lahko naredite, da to spremenite. Ko se vam to zgodi, imate razna orodja, ki vam lahko pomagajo. Če poslušate verze pesmi Shake It Off od Taylor Swift, boste slišali, da za njimi potrebujete nekakšne daljše note, da lahko vse skupaj lahko dojeli. V nasprotnem primeru bi poslušalca zasičili s preveč informacijami.”
Poleg vsega zgoraj omenjenga pa pri ustvarjanju hitov ne bi smeli pozabiti še na en detajl. Max Martin sodeluje z ekipo tekstopiscev, producentov, glasbenikov in preverjenih ustvarjalcev hitov. Že res, da je on človek, ki stoji za vsem tem, je zgodba o nastajanju hitov veliko kompleksnejša kot teh zgoraj naštetih pet pravil.