Priložnost za nastop na Evroviziji se večini finalistov ponudi enkrat v življenju. Letos priljubljenega glasbenega tekmovanja prvič od prve izdaje leta 1956 ne bo, je pred slabima dvema mesecema naznanila Evropska radiodifuzna zveza (EBU). Evrovizijo tradicionalno spremljajo migracije iz Evrope in sveta v mesto, kjer poteka. Rotterdamska Arena Ahoy bi letos lahko sprejela 16.500 gledalcev, ki bi v živo spodbujali svoje favorite in se zabavali v družbi vseh drugih. A ta del bo odpadel. Prav tako letos ne bo razglašenega velikega zmagovalca. V soboto si bo tako mogoče ogledati svojevrstno revijo vseh tekmovalnih skladb.
Večina nastopajočih se težko sooča z dogajanjem. Predstavnica Irske Lesley Roy je po pisanju BBC povedala, da jo je novica o odpovedi Evrovizije, kakršno poznamo, ponesla na vrtiljak čustev. Sprva je bila nad nastopom izjemno navdušena, nato pa jo je vse skupaj šokiralo. Predstavnica Izraela Eden Alene je dejala, da je veliko prejokala, Alicja iz Poljske pa, da jo je novica strla.
A glasbeniki se kljub vsemu strinjajo, da je v trenutnih okoliščinah epidemije novega koronavirusa po svetu v prvi vrsti potrebno poskrbeti za zdravje. Večini se zdi pomembno tudi, da je njihova skladba kljub vsemu po spletnih poteh našla pot med poslušalce.
Ana Soklič: Občutki so mešani, v vsem je nekaj dobrega in slabega
O občutkih, kako je, če na nacionalnem tekmovanju prideš tako daleč, potem pa ti je onemogočena možnost nastopa na velikem evrovizijskem odru, je za STA spregovorila Ana Soklič, ki Slovenijo predstavlja letos s skladbo Voda. Povedala je, da se je v minulem obdobju soočila z absolutno mešanimi občutki, v vsem skupaj pa sicer prepoznava tako dobre kot slabe stvari.
“To, da je tudi Evrovizija po 64 letih odpovedana, je resnično neverjetno. Malo bom morala še vse skupaj premleti, potem pa si bom absolutno vzela nekaj časa zase, da razmislim o vsem skupaj. Ker do sedaj resnično še nisem uspela, ob vseh javljanjih prek spleta in ostalem,” je povedala.
Postavlja se vprašanje, zakaj ne bi gledalci z vsega sveta vendarle tudi letos izglasovali zmagovalne pesmi, pa čeprav bi vse potekalo na spletu. Ana Soklič je sicer zasledila tovrstne namige, a je poudarila, da si kljub vsemu vsak izvajalec želi stati na velikem odru pred številnimi gledalci. “Po tekmovanjih, ki potekajo po posamičnih državah, se neka strnjena energija nadgrajuje do vrhunca nastopa na velikem odru. Vprašanje je, če bi si večina izvajalcev spletnega glasovanja sploh želela,” je razmišljala.
Kljub vsemu je Ana Soklič vesela, da se je prijavila na Emo, zato da je lahko širši javnosti predstavila svoje delo, hkrati pa je zadovoljna tudi z vsem dogajanjem ob Evrosongu, predvsem zato, ker je prejela številna spodbudna sporočila ljudi in vse Evrope in sveta.
Na RTV Slovenija so z Ano Soklič delček posnetka, ki ga bo mogoče videti na alternativni Evroviziji, posneli v kulisi Ukanca, najverjetneje pa bo prepleten še z drugimi vsebinami, je bila skrivnostna glasbenica. Gostovala bo tudi v sobotni oddaji z naslovom Pesem Evrovizije: Najboljših 25 na RTV Slovenija, na kateri bodo pred začetkom alternativnega tekmovanja razglasili najboljšo slovensko evrovizijsko skladbo.
Po doslej dostopnih podatkih se je že nekaj več kot deset držav odločilo, da bodo na predvideno Evrovizijo v letu 2021 ponovno poslali letošnje nastopajoče, a z drugo skladbo. Z RTV Slovenija so za STA povedali, da odločitve o tem za enkrat še niso sprejeli, je pa Ana Soklič dejala, da bi takšno priložnost sprejela.
Alesh Maatko: Odpoved v danih razmerah optimalna, a kaj če Evrovizije ne bo tudi leta 2021?
Pri EBU so alternativno oddajo Pesem Evrovizije: Evropa, prižgimo luči! pripravili kot poklon vsem izvajalcem, ki bi morali nastopiti v Rotterdamu, prav tako pa naj bi v kriznih časih združila in razvedrila občinstvo. Kljub vsemu pa se zastavlja vprašanje, če je revijska netekmovalna izdaja Eurosonga resnično najboljša rešitev ta hip ali je zgolj mala tolažba ob odpovedi marsikomu ljubega dogodka? Za STA je o tem razmišljal poznavalec Evrovizije ter glavni in odgovorni urednik portala Evrovizija.com Alesh Maatko.
Uvodoma je spomnil, da v 65-letni zgodovini tekmovanja težav do letošnje odpovedi sicer ni bilo, z izjemo leta 1977, ko so zaradi stavke tehničnega osebja na BBC-ju prireditev prestavili za pet tednov.
Maatko sicer meni, da je bila odločitev o odpovedi tekmovanja v danih razmerah optimalna: “Pri tako velikih prireditvah, kot je Evrovizija, se ne more vsega odpovedati le nekaj dni prej. Še težje bi bilo izbor prestaviti recimo na jesen, saj sodeluje več kot 40 držav, prireditev je usklajena z vsemi drugimi športnimi in velikimi dogodki po Evropi, nenazadnje pa bi v primeru prestavitve nova država gostiteljica imela precej manj časa za vse priprave.” Se pa zaveda, da je vse skupaj “toliko bolj hudo za vse tekmovalce, ki so se res s srcem pripravljali na letošnje tekmovanje”.
Na vprašanje, ali bi si Ana Soklič zaslužila še eno priložnost v letu 2021, pa je Maatko odgovoril: “Države, teh je zaenkrat 13, ki so že potrdile iste predstavnike za Evrovizijo 2021 so svojega predstavnika za Evrovizijo 2020 izbrale večinoma interno. Šest držav, Švedska, Estonija, Finska, Norveška, Litva in Danska, pa bodo imele nove nacionalne izbore. Drugi svoje odločitve še niso sprejeli, enako velja za Slovenijo. Osebno menim, da bi Ani Soklič morali dati še eno priložnost oziroma jo vsaj najprej vprašati, če jo nastop na Evroviziji še zanima. Nato pa skozi dialog najti ustrezno rešitev.”
Poznavalca Evrovizije ob tem skrbi dejstvo, da je nizozemska vlada v teh dneh sporočila, da v državi ne bodo potekale nobene večje prireditve, dokler ne bodo našli zdravila za covid-19. “To pa vsaj trenutno pomeni, da Evrovizije tudi drugo leto še ne bi bilo,” je presodil.